Oczekiwania uczniów klas siódmych wobec doradztwa edukacyjno- zawodowego

grafiki postaci prezentujących zawody

Wyniki anonimowej ankiety skierowanej do uczniów klasy 7, której  celem jest zebranie informacji na temat oczekiwań wobec doradztwa edukacyjno- zawodowego.

W  badaniu wzięło udział 11 uczniów klasy 7A. Uczniowie wybierali kilka odpowiedzi.

1. Które obszary uważasz za najważniejsze i powinny szczególnie zostać uwzględnione w ramach zajęć z zakresu doradztwa edukacyjno- zawodowego? (maksymalnie 2 odpowiedzi)


a) samopoznanie                   45%
b) zawodoznawstwo             6%
c) rynek pracy i edukacji       36%
d) planowanie                        54%


2.Jaką rolę , Twoim zdaniem, powinny pełnić zajęcia z doradztwa edukacyjno- zawodowego( można zaznaczyć kilka odpowiedzi)


a) diagnozować obszary zainteresowań                           63%
b) diagnozować predyspozycje zawodowe                      54%
c) informować o możliwościach dalszego kształcenia     27%
d) informować o istniejących zawodach                          45%
e) wspierać w wyborze dalszej ścieżki edukacyjnej    36%
f) informować o rynku pracy oraz zawodach przyszłości  deficytowych i nadwyżkowych     45%
g) inną (podać jaką?)


3. Jaki rodzaj powinny mieć zajęcia z doradztwa edukacyjno-
zawodowego? ( można zakreślić kilka odpowiedzi)


a) warsztatów                                                                         27%
b) konsultacji indywidualnych                                               18%
c) wyjazdów do szkół ponadpodstawowych na dni otwarte  27%
d) wizyt zawodoznawczych w zakładach pracy                     54%
e ) spotkań z przedstawicielami różnych zawodów                63%

f). spotkań na terenie szkoły z przedstawicielami i uczniami szkół ponadpodstawowych   54%


4. Jakie metody, formy pracy oraz środki dydaktyczne sprzyjają przekazywaniu wiedzy z zakresu doradztwa edukacyjno- zawodowego? ( można zakreślić kilka odpowiedzi)


a) praca w grupach                                                 36%
b) prezentacje komputerowe i multimedialne        18%
c) praca indywidualna                                            27%
d) karty pracy,                                                        54%
e) filmy dydaktyczne                                             36%
f) dyskusje                                                             72%
g) analizy przypadków                                          27%
h) pogadanki                                                         90%
i) wykonanie testów                                               9%
j) ćwiczenia praktyczne.                                      36%


 


Source URL: http://sp.jedrzychow.pl/aktualnosc/poradnik-zawodowy/1215-oczekiwania-uczniow-klas-siodmych-wobec-doradztwa-edukacyjno